ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2018

Μία ακόμη τουριστική περίοδος, μία πολυ-αναμενόμενη σαιζόν, πλησιάζει στο τέλος της.

Οι μοχλοί του τουριστικού προιόντος τα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα καταλύματα, τα “υπό μίσθωση” ακίνητα της πλατφόρμας Air BNB, οι τουριστικοί πράκτορες, τα γραφεία εισερχόμενου και εξερχόμενου τουρισμού, οι εταιρείες που διοργανώνουν κρουαζιέρες, οι αεροπορικές εταιρείες, οι εταιρείες που έχουν ως αντικείμενο τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων, οι ακτοπλοικές εταιρείες – ώς άρματα – αλλά και οι εργαζόμενοι όλων των παραπάνω κλάδων και εταιρειών, προσπάθησαν για μία ακόμη φορά να συντονιστούν προκειμένου το τελικό τουριστικό προιόν να παραμείνει ανταγωνιστικό και δελεαστικό στους ξένους επισκέπτες.

Εδώ, ας μας επιτραπεί να ασχοληθούμε – λόγω επαγγέλματος – με τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων πανελλαδικά, αλλά και ειδικά τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων στην Αθήνα, αλλά και τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Απο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, έχουμε όλοι πληροφορηθεί πως οι επισκέπτες της πατρίδας μας την φετινή χρονιά θα αγγίξουν τα 30 εκατομμύρια!

Πολλοί από εσάς θα περάσατε απο τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας και θα διαπιστώσατε πως η χώρα μας κυριολεκτικά “βουλιάζει” απο επισκέπτες!

Αλλά…

Ποιό πραγματικά είναι το όφελος των “μοχλών” – όπως αυτοί αναφέρονται παραπάνω – των επιχειρήσεων δηλαδή που ασχολούνται με το αντικείμενο;

Ποιό πραγματικά είναι το θετικό αποτέλεσμα στα ταμεία του κράτους;

“Σύμφωνα με το υπουργείο Τουρισμού, το οποίο επικαλείται τα πρόσφατα στοιχεία των ΕΛΣΤΑΤ, Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Fraport, Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών, Τράπεζας της Ελλάδας, Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και Εργάνης, προκύπτουν τα εξής ευχάριστα για τον ελληνικό τουρισμό:

Μεγάλη αύξηση 12,4% σημείωσε το α’ τρίμηνο του έτους η τουριστική κίνηση από το εξωτερικό και ξεπέρασε τα 1,8 εκατ. επισκέπτες—αριθμός, ο οποίος όχι μόνο αποτελεί επίδοση ρεκόρ για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα του έτους, αλλά αποδεικνύει ότι για πρώτη φορά η Ελλάδα είχε αξιόλογη τουριστική κίνηση από το εξωτερικό και τη χειμερινή περίοδο.

Εξίσου υψηλή αύξηση 13,2% σημείωσαν και τα αμιγώς τουριστικά έσοδα το α’ τρίμηνο του 2018, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, τα οποία για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα 550 εκατ. ευρώ (554 εκατ. ευρώ) για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα του έτους.

Άνοδο 8,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 κατέγραψε στο α’ τρίμηνο του 2018 η Αττική, η οποία παρέμεινε ο κορυφαίος ελληνικός προορισμός με περισσότερους από 751.000 ξένους επισκέπτες.

Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία του α’ τριμήνου, όλες οι περιοχές της Ελλάδας επωφελήθηκαν από την αλματώδη άνοδο του τουρισμού.

Οι προορισμοί της Δυτικής Ελλάδας κατέγραψαν αύξηση εισπράξεων 147,4%, της Ανατολικής Μακεδονία-Θράκη αύξηση 91%, της Δυτικής Μακεδονίας 71,6%, της Ηπείρου 58,6%, της Θεσσαλίας 47% και του Βόρειου Αιγαίου 41%.

Εντυπωσιακή άνοδο 20,4% καταγράφουν στο πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, ξεπερνώντας τα 4,5 εκατ. επισκέπτες.

Υψηλή άνοδο 16,8% σημειώθηκε και στο εξάμηνο Ιανουαρίου— Ιουνίου στη διεθνή επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η FRAPORT.

Κατακόρυφη αύξηση της τάξεως του 15,7% κατέγραψε η διεθνής επιβατική κίνηση και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών το α’ εξάμηνο του 2018, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 1,2 εκατ. επιπλέον ξένοι επισκέπτες υπολογίζεται ότι θα επισκεφτούν την Ελλάδα το διάστημα Ιουλίου-Οκτωβρίου σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2017, με απευθείας συνδέσεις από αεροδρόμια του εξωτερικού σε 19 ελληνικούς περιφερειακούς προορισμούς.

Επιπλέον, κατακόρυφη άνοδο 31,4% καταγράφηκε στις εισπράξεις μουσείων και αρχαιολογικών χώρων κατά το α τρίμηνο του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, και κατά 22,2% των συνολικών επισκεπτών.

Αύξηση κατά 10 φορές, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, κατέγραψε ο δείκτης κύκλου εργασιών στις υπηρεσίες παροχής καταλύματος και εστίασης το α’ τρίμηνο του 2018.
Αύξηση εσόδων άνω του 12% κατέγραψαν τα ξενοδοχεία κάθε κατηγορίας το α’ πεντάμηνο του 2018, εξ αιτίας του μεγάλου τουριστικού ρεύματος τη φετινή χρονιά.

Ειδικά, τον μήνα Μάιο σημειώθηκε εντυπωσιακή άνοδο 15,7%, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2017.

Ανοδικά κατά 2,4% κινήθηκαν τα νούμερα των πληροτήτων στα ξενοδοχεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου, φθάνοντας κατά μέσο όρο στο 70,4%. Ακόμη, πιο εντυπωσιακά είναι τα νούμερα του φετινού Μαΐου, όταν οι πληρότητες ξεπέρασαν το 85%, στοιχείο που προδιαγράφει και τη θετική συνέχεια για τους επόμενους μήνες, οπότε ενισχύονται οι διεθνείς αφίξεις σε όλους τους προορισμούς της χώρας.

Διψήφια αύξηση 10,6% κατέγραψαν τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο στα ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κατά το α’ πεντάμηνο του 2017, και 25,8% στα resorts.

Τέλος, 298.171 επιπλέον θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν το α’ εξάμηνο του 2018 λόγω και της εξαιρετικής φετινής πορείας του τουρισμού, επίδοση που αποτελεί την υψηλότερη από το 2001 έως σήμερα.”
(Πηγή https://sputniknews.gr)

Όπως λοιπόν είναι εύκολο να εξαχθεί ώς συμπέρασμα, το πρόσημο στην εκπνοή της τουριστικής περιόδου και για την ενοικιάση αυτοκινήτου στην Αθήνα, ή αντίστοιχα την ενοικίαση αυτοκινήτου στο Αεροδρόμιο Αθηνών, ή την ενοικίαση αυτοκινήτου στο Λιμάνι Πειραιά, ή σε σταθμούς Μετρό, δεν θα αλλάξει τα προαναφερόμενα στοιχεία και θα αποτιμηθεί ως θετικό.

Με τα δεδομένα της Drive Plus ενοικιάσεις αυτοκινήτων, η μέση διάρκεια ενοικίασης αυτοκινήτου κατά την φετινή περίοδο ήταν 6 ημέρες και απο τις κατηγορίες αυτοκινήτων που επιλέχθηκαν, οι επικρατέστερες ήταν τα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου μεγέθους.

Ένα ακόμη συμπέρασμα της τουριστικής περιόδου 2018, είναι πως ολοένα και περισσότεροι ενδιαφερόμενοι για ενοικιάσεις αυτοκινήτων, έθεταν ως προυπόθεση την ενοικίαση αυτοκινήτου χωρίς πιστωτική κάρτα αλλά με χρεωστική κάρτα ή εγγύηση μετρητών.

Ας ευχηθούμε η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος 2018 να επιμηκυνθεί αλλά και να περατωθεί ομαλά.

Επόμενος στόχος της Drive Plus ενοικιάσεις αυτοκινήτων στην Αθήνα, είναι η αύξηση του στόλου σε όλες τις κατηγορίες αλλά και του ανθρωπίνου δυναμικού της, ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα για την καλοκαιρινή περίοδο 2019!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest